محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

خود مراقبتی بهترین راه پیشگیری؛انجام تست HIV و PPD در مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) آزادی ارسنجان

با هماهنگی کارشناس پیشگیری بهزیستی تست HIV وPPD توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از رهجویان حاضر در مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان، انجام ۶۰ مورد آزمایش سریع HIVو تست PPD توسط کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان از بیماران حاضر در مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد آزادی این شهرستان خبر داد.

هادی خدارحیمی سرپرست اداره بهزیستی در این خصوص افزود: افرادی که در مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد به سر می برند باید از خطر ابتلا به بیماری اچ آی وی و سل آگاهی لازم را کسب کنند تا ضمن مراقبت از خود از ابتلای دیگر افراد به این بیماری پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد: غربالگری بیماری ایدز  و سل به صورت فصلی از تنها مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد  شهرستان ارسنجان جهت آگاه سازی، شناسایی افراد مبتلا و جلوگیری از افزایش آن انجام می شود.
گفتنی است تشخیص عفونت اچ آی وی، در بیشتر موارد از راه شناسایی آنتی بادی ویروس صورت می پذیرد. به طور معمول از تست های آزمایشگاهی که حساسیت بالایی برای شناسایی بیماران دارند، استفاده می شود؛ یعنی تست هایی که بتوانند فرد آلوده را به درستی، به عنوان فرد اچ آی وی مثبت شناسایی کنند

انتها/اسکندری