محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

علی رغم اقدامات و تلاشهای گسترده هنوز با وضعیت مطلوب مبلمان شهری فاصله داریم؛؛اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان ارسنجان با حضور ادارات عضو در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان،اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان ارسنجان در سال ۱۴۰۱به ریاست فرماندار، در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار و آخرین اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در خصوص مناسب سازی ادارات، اماکن و معابر جهت دسترسی آسان معلولین و سالمندان به امکانات شهری و روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،اسکندر معصومی معاون فرماندار، ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری مثبت بهزیستی در راستای دغدغه معلولین،سالمندان و جامعه هدف تحت پوشش خود،گفت :کلیه دستگاهها باید اثربخش باشند و هدفمند کار کنند و تلاش نمایند به آن هدف برسند.
وی افزود :باید از یک جایی شروع کرد تا به نقطه دلخواهمان برسیم و این وظیفه اخلاقی و شرعی و اداری ماست که تمام موانع را از سر راه عزیزان جانباز ، معلول و کم توان برداریم.
هادی خدارحیمی سرپرست اداره بهزیستی ارسنجان و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی این شهرستان ، با اشاره به اهمیت توجه هرچه بیشتر همه متولیان و برنامه ریزان شهری در سطح شهرستان به مبحث مناسب سازی، از همکاری و اقدامات ارزشمند انجام شده توسط دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان تقدیر نمود و بیان داشت: علی رغم تلاشهای گسترده و اقدامات قابل قبول شهرداری و همه متولیان امر در این حوزه، هنوز از وضعیت مطلوب فاصله داریم و برای نزدیک شدن به فضای قابل قبول، همکاری و همراهی بیشتر مسئولین ذی ربط را در این زمینه خواستاریم.

وی در ادامه به ارائه عملکرد گزارشات و مستندات جلسات قبل پرداخت و اظهار داشت: در بحث مناسب سازی ورودی بانکها ، معابر و بانکها جهت تسهیل در رفت و آمد و امکانات عمومی جامعه برای توانیابان اقداماتی صورت گرفته ولی متاسفانه استانداردهای لازم در آن رعایت نشده است.
همچنین در ادامه تمامی اعضای شورای ه‍ماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان گزارش مبسوطی از اقدامات اجرا شده ودر دست اقدام دستگاه متبوع خود ارائه نموده که تصمیمات مقتضی و ارائه راهکار مناسب داده شد.
در خاتمه، دکتر رضایی فرماندار شهرستان دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد،نسبت به اجرا نمودن ضوابط و مقررات قانون جامع مناسب‌سازی با هدف تسهیل در تردد افراد سالمند و افراد معلول و کم توان جسمی حرکتی و جانبازان معزز اقدامات لازم را به عمل آورند. این نشست با تصویب چند مصوبه اجرایی به پایان رسید.

انتها/اسکندری