Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-statistics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/behzistifa/domains/behzisti-fars.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
اداره فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری – اداره کل بهزیستی استان فارس

محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

اداره فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری

اهم فعالیت های اداره فن آوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان فارس :

1-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2- مشارکت در تدوین برنامه های عملیاتی سازمان و برش های استانی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها ی ابلاغی ، بازخورد موانع و چالش ها و ارائه راهکارهای اصلاحی
3-بررسی ، پایش و ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارشات اقدامات ، چالش و پیشنهادات کارشناسی به مقام مافوق
4-اصلاح و تدوین شرح وظایف و تشکیلات تفضیلی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن
5-هدایت و اجرای برنامه های ابلاغی حوزه تحول اداری ونظارت بر اجرای مصوبات کمیته های مربوطه در سطح استان و ارائه بازخورد اقدامات انجام شده ، موانع و چالش موجود و راه حل اصلاحی به ستاد مرکزی
6 جمع آوری و بررسی طرح های پژوهشی برابر نیازهای سازمانی و اولویت های ابلاغی و ثبت در سامانه مرتبط ،عملیاتی نمودن و نظارت بر فرایند پژوهشی
7- مدیریت امور فناوری (جمع آوری ، ساماندهی ، ذخیره و نشر اطلاعات به اشکال گوناگون با استفاده از ابزار های مربوط )در سطح بهزیستی استان بر اساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مقام مافوق
8-برنامه ریزی، پیگیری و تصویب اعتبارات مورد نیاز در کلیه حوزه های مرتبط
9-بررسی و تعیین نیازهای آموزشی کارکنان و برنامه ریزی جهت انجام تقویم آموزشی و بررسی اثر بخشی آموزش ، شناسایی مراکز علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت آن ها جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی سازمان

اهم فعالیت های دفتر فن آوری اطلاعات و شبکه:

1-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2-شناسایی نیاز های نرم افزار و سخت افزاری بهزیستی استان و واحد های تابعه تحت نظارت و اعلام به مقام مافوق و پیگیری به منظور تامین آن
3-جمع آوری ، ساماندهی ، ذخیره و نشر اطلاعات به اشکال گوناگون با استفاده از ابزار های مربوط در سطح بهزیستی استان بر اساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مقام مافوق
4 -نصب نرم افزار و سخت افزار و بروز رسانی
5-نظارت بر ورود اطلاعات واحدهای تابعه در سامانه ها و نرم افزار های تخصصی
6-پشتیبانی از نرم افزار ها و سامانه های مورد استفاده در سطح بهزیستی استان و ارائه راه حل مشکلات و چالش ها به بهزیستی کشور
7-نظارت بر خرید تجهیزات ،نرم افزار و تطبیق فنی قطعات و گارانتی با لیست تهیه شده
8-هماهنگی لازم جهت مستند سازی زیر ساخت و تجهیزات موجود در استان مطابق با دستورالعمل ابلاغی
9-انجام هماهنگی لازم جهت حفاظت و صیانت از اطلاعات و حفظ محرمانگی
10-شرکت در همایش و جلسات تخصصی و شناسایی و اعلام نیاز آموزشی کاربران استان و شهرستان و اعلام به مقام مافوق
11-استقرار ، راهبری و نظارت برشبکه داخلی و اینترنت و تعریف کامل سطوح دسترسی
12-نظارت و پیگیری اجرایی شدن مصوبات کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی و اجرایی شدن دستورالعمل های ستادی در حوزه شبکه و امنیت ارتباطات
13-مرور روزانه رخدادها و مانیتورینگ تجهیزات ارتباطی ، سرویس دهنده ها و سایر تجهیزات شبکه و ارائه راه حل برای کاهش آسیب پذیری ، تهدیدات و ریسک.
14-برنامه ریزی و اقدامات جهت انتقال دانش و فناوری های نوین به سایر کارشناسان در سطح بهزیستی
15-برنامه ریزی و نظارت بر روند پیشرفت پروژه ها

اهم فعالیت های دفتر آمار و تحلیل داده :

1- مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2-انجام اقدامات لازم جهت اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی و ارائه گزارش به مقام مافوق
3-جمع آوری ، کنترل و تحلیل اطلاعات آماری دریافتی از واحدهای تابعه و تحت نظارت بهزیستی و تفکیک بر اساس موضوع و فعالیت
4-تهیه گزارش های تحلیلی مورد نیاز از بانک ها و سامانه ها ی اطلاعاتی آماری موجود در سطح بهزیستی استان و ارائه به مقام مافوق
4- انجام اقدامات لازم جهت صیانت و حفاظت از اطلاعات سازمان
5-نیاز سنجی ، شناسایی و بروز رسانی اقلام و شاخص های آماری مورد نیاز استان
6-تهیه و تنظیم سال نامه آماری استان و انتشار آن
7-همکاری و مشارکت در طرحی سامانه ها و بانک های اطلاعاتی در جهت استقرار سیتم آمارهای ثبتی در سازمان

اهم فعالیت های واحد آموزش و پژوهش :

1-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2- برنامه ریزی و انجام هماهنگی لازم جهت شناسایی مراکز علمی ، دانشگاهی و موسسات آموزشی تعین صلاحیت شده از سوی مراجع ذیصلاح و برنامه ریزی به منظور جلب همکاری آنان جهت اجرای دوره های آموزشی و پژوهشهای بنیادی و کاربردی
3-شناسایی نیاز های آموزشی و پژوهشی کارمندان و مدیران استان و اعلام به ستاد کشور بر اساس سیاست های ابلاغی
4-اعلام اعتبارات اموزشی و پژوهشی مورد نیاز بهزیستی استان به مقام مافوق جهت طرح در کمیته سرمایه انسانی
5-اخذ مجوز اجرای برنامه های اموزشی مصوب از بهزیستی کشور و عقد قرارداد و تنظیم تقویم آموزشی
6-نظارت بر روند اجرای آموزش کارکنان و مدیران بهزیستی استان و توزیع عادلانه باتوجه به سیاست ها و برنامه های اموزشی مصوب
7-نظارت بر تایید شناسنامه های آموزشی کلیه کارکنان در سطح استان و بروز رسانی اطلاعات در سامانه مدریت اطلاعات آموزش کارکنان.
8- برنامه ریزی و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم جهت تامین نیازهای آموزش کارکنان و مدیران در سطح استان
9- نیاز سنجی پژوهشی ، جمع آوری، بررسی و انطباق اولیه طرح های پژوهشی با اولویت های ابلاغی و ارائه پیشنهادات طرحهای پژوهشی به ستاد مرکزی و ثبت در سامانه های مرتبط
10- برنامه ریزی و فراهم نمودن ساز وکارهای لازم جهت عملیاتی نمودن فرایند پژوهش در سطح استان و نظارت بر اجرای پژوهشهای مصوب در سطح استان و ارائه گزارشات عملکرد دوره ای به ستاد مرکزی

اهم فعالیت های واحد برنامه ریزی و بهره وری :

1-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2- همکاری و همفکری با ستاد مرکزی در تدوین دستورالعمل ها، بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی
3- بررسی، پایش و ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های تعیین شده و ارائه گزارشات عملکرد استان و پیشنهادات کارشناسی به ستاد مرکزی
4- مشارکت در تدوین برنامه های عملیاتی سازمان و برشهای استانی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها ابلاغی در سطح واحدهای وظیفه ای و تابعه و ارائه بازخورد، موانع و چالشها و در صورت نیاز راهکارهای اصلاحی به ستاد مرکزی
5- مطالعه ، بررسی و ارائه راهبرد های مناسب به منظور به حداکثر رساندن استفاده از منابع انسانی مالی و تجهیزات با هدف ارتقاء بهره وری
6- پیگیری و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم به منظور ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهره وری و استقرار چرخه مدیریت بهره وری در سطح بهزیستی استان با توجه به سیاستها و برنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مراجع ذیربط
7-ارائه گزارش های تحلیلی و عملکردی از روند اجرای امور و برنامه های محوله به مراجع ذیربط
8-شناسایی نیاز های آموزشی و ارائه به مقام مافوق
9-پیگیری امورات مربوط به حوزه برنامه ریزی و بهره وری و ارتباط با مقامات مافوق استان و تعاملات فعال

اهم فعالیت های واحد تشکیلات و تحول اداری:

1-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
2-انجام اقدامات لازم جهت اجرای برنامه های مربوط به حوزه تشکیلات و تحول اداری ، ابلاغی از ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن منطبق با دستورالعمل ها و ارائه گزارش اقدامات ،موانع و چالش ها و راه حل های اصلاحی به مقام مافوق
3-نظارت و پیگیری اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه ها
4-نظارت بر پیاده سازی نظام های مدیریتی نوین برای اداره و ارائه بهتر خدمات دستگاه در راستای تحقق ماموریت های اصلی
5- همکاری و همفکری در بازنگری، اصلاح و تدوین تشکیلات تفصیلی بهزیستی استان با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه و نیاز ساختاری استان و پیگیری و نظارت بر استقرار و حسن اجرای تشکیلات مصوب
6- مشارکت در تهیه شرح وظایف و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم به منظور توزیع شرح وظایف مصوب در سطح بهزیستی استان و نظارت بر حسن اجرای تشکیلات مصوب در راستای وظایف تعیین شده
7- ارائه پیشنهاد تغییرات مورد نیاز در ساختار تشکیلاتی استان به ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر روزآمد نمودن تشکیلات مصوب با توجه به تغییرات مورد تایید ابلاغی از ستاد مرکزی
8- مشارکت ، احصاء و مستند سازی فرآیند ها و روشهای ابلاغی از ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای فرایندها و روشهای ابلاغی در سطح استان و ارائه گزارشات اقدامات انجام گرفته به ستاد مرکزی
9- مطالعه و بررسی مستمر سیستم ها، روشها و فرایندهای استان و شناسایی نارسایی ها و مشکلات مربوط و ارائه پیشنهاد برای اصلاح و بهسازی آنها به ستاد مرکزی
10- پیشنهاد در خصوص تفویض وظایف از ستاد به استان و استان به کشور