محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

شیراز/ برگزاری جلسه مناسب سازی با حضور بخشدار و دهیاران بخش مرکزی

به گزارش روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز طبق مصوبه اولین جلسه مناسب سازی فرمانداری و به منظور تسریع و تسهیل در روند مناسب سازی کوچه ها و خیابان‌ها و صدور پایان کار ساختمانها در روستاها، جلسه آموزشی مناسب سازی با حضور دکتر محسنی مدیر بهزیستی شیراز، ناظمی بخشدار بخش مرکزی و دهیاران این بخش، گوهری مشاور مدیر کل بهزیستی فارس و مشاور شهردار متطقه ۲ در امور مناسب سازی و رضایی کارشناس مناسب سازی در بهزیستی شیراز تشکیل شد.

دکتر محسنی مدیر بهزیستی شیراز: دسترس پذیری جامعه باید به گونه ای باشد که معلولان مانند افراد عادی بتوانند در جامعه تردد کنند. یکی از مهم ترین موارد در مناسب سازی روستاها آسفالت شدن پیاده روها و کوچه ها است؛ زیرا با وجودی که از سوی بهزیستی ویلچر در اختیار معلولان عزیز ساکن روستا قرار می گیرد به دلیل نامناسب بودن کوچه ها ویلچر خراب شده و غیر قابل استفاده می شود.

مدیر بهزیستی شیراز با اشاره به تخصیص اعتبار جهت مناسب سازی منزل معلولان افزود: با یاری شما و شناسایی افراد معلول می توان گامی موثر جهت مناسب سازی منزل و سهولت تردد توانخواهان برداشت. او در ادامه با اشاره به فعالیت تسهیلگران cbrخواهان ارتباط با این گروه جهت شناسایی معلولان شد.

پس از آن رضایی کارشناس مناسب سازی بهزیستی شیراز با بیان اینکه اختصاص هزینه مناسب سازی به شدت و نوع معلولیت افراد بستگی دارد به بیان مواردی که در حیطه مناسب سازی قرار می گیرد پرداخت.

ناظمی بخشدار بخش مرکزی بیان داشت: با توجه به تعدد مشکلات و اعتبارات کم تمام تلاش خود را در جهت مناسب سازی و تسهیل تردد معلولان به کار خواهیم بست و به عنوان مثال اولویت ما در آسفالت معابر، کوچه هایی است که فرد معلول در آنها زندگی می کند.

توضیح مفصل چک لیست ارزیابی توسط رضائی کارشناس مناسب سازی بهزیستی شیراز و گوهری مشاور مدیر کل بهزیستی فارس و مشاور شهردار متطقه ۲ در امور مناسب سازی بخش دیگری از این جلسه را تشکیل داد.

بیان مشکلات موجود در مناسب سازی روستاها و ارائه راهکار در برخی موارد پایان بخش این جلسه بود. گفتنی است به منظور طرح موارد مذکور، دومین جلسه مناسب سازی در فرمانداری با حضور بخشداران و دهیاران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ مریم زارع