اهم فعالیت های اداره فن آوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان فارس :
۱-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲- مشارکت در تدوین برنامه های عملیاتی سازمان و برش های استانی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها ی ابلاغی ، بازخورد موانع و چالش ها و ارائه راهکارهای اصلاحی
۳-بررسی ، پایش و ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارشات اقدامات ، چالش و پیشنهادات کارشناسی به مقام مافوق
۴-اصلاح و تدوین شرح وظایف و تشکیلات تفضیلی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن
۵-هدایت و اجرای برنامه های ابلاغی حوزه تحول اداری ونظارت بر اجرای مصوبات کمیته های مربوطه در سطح استان و ارائه بازخورد اقدامات انجام شده ، موانع و چالش موجود و راه حل اصلاحی به ستاد مرکزی
۶ جمع آوری و بررسی طرح های پژوهشی برابر نیازهای سازمانی و اولویت های ابلاغی و ثبت در سامانه مرتبط ،عملیاتی نمودن و نظارت بر فرایند پژوهشی
۷- مدیریت امور فناوری (جمع آوری ، ساماندهی ، ذخیره و نشر اطلاعات به اشکال گوناگون با استفاده از ابزار های مربوط )در سطح بهزیستی استان بر اساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مقام مافوق
۸-برنامه ریزی، پیگیری و تصویب اعتبارات مورد نیاز در کلیه حوزه های مرتبط
۹-بررسی و تعیین نیازهای آموزشی کارکنان و برنامه ریزی جهت انجام تقویم آموزشی و بررسی اثر بخشی آموزش ، شناسایی مراکز علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت آن ها جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی سازمان
اهم فعالیت های دفتر فن آوری اطلاعات و شبکه:
۱-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲-شناسایی نیاز های نرم افزار و سخت افزاری بهزیستی استان و واحد های تابعه تحت نظارت و اعلام به مقام مافوق و پیگیری به منظور تامین آن
۳-جمع آوری ، ساماندهی ، ذخیره و نشر اطلاعات به اشکال گوناگون با استفاده از ابزار های مربوط در سطح بهزیستی استان بر اساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مقام مافوق
۴ -نصب نرم افزار و سخت افزار و بروز رسانی
۵-نظارت بر ورود اطلاعات واحدهای تابعه در سامانه ها و نرم افزار های تخصصی
۶-پشتیبانی از نرم افزار ها و سامانه های مورد استفاده در سطح بهزیستی استان و ارائه راه حل مشکلات و چالش ها به بهزیستی کشور
۷-نظارت بر خرید تجهیزات ،نرم افزار و تطبیق فنی قطعات و گارانتی با لیست تهیه شده
۸-هماهنگی لازم جهت مستند سازی زیر ساخت و تجهیزات موجود در استان مطابق با دستورالعمل ابلاغی
۹-انجام هماهنگی لازم جهت حفاظت و صیانت از اطلاعات و حفظ محرمانگی
۱۰-شرکت در همایش و جلسات تخصصی و شناسایی و اعلام نیاز آموزشی کاربران استان و شهرستان و اعلام به مقام مافوق
۱۱-استقرار ، راهبری و نظارت برشبکه داخلی و اینترنت و تعریف کامل سطوح دسترسی
۱۲-نظارت و پیگیری اجرایی شدن مصوبات کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی و اجرایی شدن دستورالعمل های ستادی در حوزه شبکه و امنیت ارتباطات
۱۳-مرور روزانه رخدادها و مانیتورینگ تجهیزات ارتباطی ، سرویس دهنده ها و سایر تجهیزات شبکه و ارائه راه حل برای کاهش آسیب پذیری ، تهدیدات و ریسک.
۱۴-برنامه ریزی و اقدامات جهت انتقال دانش و فناوری های نوین به سایر کارشناسان در سطح بهزیستی
۱۵-برنامه ریزی و نظارت بر روند پیشرفت پروژه ها
اهم فعالیت های دفتر آمار و تحلیل داده :
۱- مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲-انجام اقدامات لازم جهت اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی و ارائه گزارش به مقام مافوق
۳-جمع آوری ، کنترل و تحلیل اطلاعات آماری دریافتی از واحدهای تابعه و تحت نظارت بهزیستی و تفکیک بر اساس موضوع و فعالیت
۴-تهیه گزارش های تحلیلی مورد نیاز از بانک ها و سامانه ها ی اطلاعاتی آماری موجود در سطح بهزیستی استان و ارائه به مقام مافوق
۴- انجام اقدامات لازم جهت صیانت و حفاظت از اطلاعات سازمان
۵-نیاز سنجی ، شناسایی و بروز رسانی اقلام و شاخص های آماری مورد نیاز استان
۶-تهیه و تنظیم سال نامه آماری استان و انتشار آن
۷-همکاری و مشارکت در طرحی سامانه ها و بانک های اطلاعاتی در جهت استقرار سیتم آمارهای ثبتی در سازمان
اهم فعالیت های واحد آموزش و پژوهش :
۱-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲- برنامه ریزی و انجام هماهنگی لازم جهت شناسایی مراکز علمی ، دانشگاهی و موسسات آموزشی تعین صلاحیت شده از سوی مراجع ذیصلاح و برنامه ریزی به منظور جلب همکاری آنان جهت اجرای دوره های آموزشی و پژوهشهای بنیادی و کاربردی
۳-شناسایی نیاز های آموزشی و پژوهشی کارمندان و مدیران استان و اعلام به ستاد کشور بر اساس سیاست های ابلاغی
۴-اعلام اعتبارات اموزشی و پژوهشی مورد نیاز بهزیستی استان به مقام مافوق جهت طرح در کمیته سرمایه انسانی
۵-اخذ مجوز اجرای برنامه های اموزشی مصوب از بهزیستی کشور و عقد قرارداد و تنظیم تقویم آموزشی
۶-نظارت بر روند اجرای آموزش کارکنان و مدیران بهزیستی استان و توزیع عادلانه باتوجه به سیاست ها و برنامه های اموزشی مصوب
۷-نظارت بر تایید شناسنامه های آموزشی کلیه کارکنان در سطح استان و بروز رسانی اطلاعات در سامانه مدریت اطلاعات آموزش کارکنان.
۸- برنامه ریزی و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم جهت تامین نیازهای آموزش کارکنان و مدیران در سطح استان
۹- نیاز سنجی پژوهشی ، جمع آوری، بررسی و انطباق اولیه طرح های پژوهشی با اولویت های ابلاغی و ارائه پیشنهادات طرحهای پژوهشی به ستاد مرکزی و ثبت در سامانه های مرتبط
۱۰- برنامه ریزی و فراهم نمودن ساز وکارهای لازم جهت عملیاتی نمودن فرایند پژوهش در سطح استان و نظارت بر اجرای پژوهشهای مصوب در سطح استان و ارائه گزارشات عملکرد دوره ای به ستاد مرکزی
اهم فعالیت های واحد برنامه ریزی و بهره وری :
۱-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲- همکاری و همفکری با ستاد مرکزی در تدوین دستورالعمل ها، بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی
۳- بررسی، پایش و ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های تعیین شده و ارائه گزارشات عملکرد استان و پیشنهادات کارشناسی به ستاد مرکزی
۴- مشارکت در تدوین برنامه های عملیاتی سازمان و برشهای استانی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها ابلاغی در سطح واحدهای وظیفه ای و تابعه و ارائه بازخورد، موانع و چالشها و در صورت نیاز راهکارهای اصلاحی به ستاد مرکزی
۵- مطالعه ، بررسی و ارائه راهبرد های مناسب به منظور به حداکثر رساندن استفاده از منابع انسانی مالی و تجهیزات با هدف ارتقاء بهره وری
۶- پیگیری و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم به منظور ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهره وری و استقرار چرخه مدیریت بهره وری در سطح بهزیستی استان با توجه به سیاستها و برنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مراجع ذیربط
۷-ارائه گزارش های تحلیلی و عملکردی از روند اجرای امور و برنامه های محوله به مراجع ذیربط
۸-شناسایی نیاز های آموزشی و ارائه به مقام مافوق
۹-پیگیری امورات مربوط به حوزه برنامه ریزی و بهره وری و ارتباط با مقامات مافوق استان و تعاملات فعال
اهم فعالیت های واحد تشکیلات و تحول اداری:
۱-مطالعه دقیق بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی
۲-انجام اقدامات لازم جهت اجرای برنامه های مربوط به حوزه تشکیلات و تحول اداری ، ابلاغی از ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن منطبق با دستورالعمل ها و ارائه گزارش اقدامات ،موانع و چالش ها و راه حل های اصلاحی به مقام مافوق
۳-نظارت و پیگیری اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه ها
۴-نظارت بر پیاده سازی نظام های مدیریتی نوین برای اداره و ارائه بهتر خدمات دستگاه در راستای تحقق ماموریت های اصلی
۵- همکاری و همفکری در بازنگری، اصلاح و تدوین تشکیلات تفصیلی بهزیستی استان با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه و نیاز ساختاری استان و پیگیری و نظارت بر استقرار و حسن اجرای تشکیلات مصوب
۶- مشارکت در تهیه شرح وظایف و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم به منظور توزیع شرح وظایف مصوب در سطح بهزیستی استان و نظارت بر حسن اجرای تشکیلات مصوب در راستای وظایف تعیین شده
۷- ارائه پیشنهاد تغییرات مورد نیاز در ساختار تشکیلاتی استان به ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر روزآمد نمودن تشکیلات مصوب با توجه به تغییرات مورد تایید ابلاغی از ستاد مرکزی
۸- مشارکت ، احصاء و مستند سازی فرآیند ها و روشهای ابلاغی از ستاد مرکزی و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای فرایندها و روشهای ابلاغی در سطح استان و ارائه گزارشات اقدامات انجام گرفته به ستاد مرکزی
۹- مطالعه و بررسی مستمر سیستم ها، روشها و فرایندهای استان و شناسایی نارسایی ها و مشکلات مربوط و ارائه پیشنهاد برای اصلاح و بهسازی آنها به ستاد مرکزی
۱۰- پیشنهاد در خصوص تفویض وظایف از ستاد به استان و استان به کشور