محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

شیراز/ برگزاری دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در فرمانداری شیراز

به گزارش روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی به ریاست دکتر حسینی معاون امور عمرانی فرمانداری شیراز، دبیری دکتر محسنی مدیر بهزیستی شیراز، مسئولان و نمایندگان دستگاههای اجرایی، مشاوران مناسب سازی مناطق یازده گانه شهرداری، کارشناس مناسب سازی فرمانداری و کارشناس مناسب سازی بهزیستی شیراز در فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر محسنی ضمن خیرمقدم خدمت حاضران در جلسه، به ارائه مستندات در خصوص پیگیری مصوبات جلسه قبل پرداخت. بیان مستندات در خصوص ارزیابی ساختمان‌های دانشگاه‌های شیراز(سراسری، پیام نور و آزاد)، ارزیابی مجدد ادارات در تابستان سالجاری و بیان مواردی که تردد معلولان را در فضاهای شهری با مشکل مواجه می کند در قالب پاورپوینت توسط مدیر بهزیستی شیراز انجام شد.

در ادامه سایر دستگاهها به بیان اقدامات خود در زمینه تحقق مصوبات جلسات پیشین پرداختند.

پس از آن دکتر حسینی با بیان اینکه مناسب سازی بحثی بسیار فراتر از قرار دادن آسانسور یا رمپ است افزود: به طور کلی مناسب سازی مجموعه اقداماتی است که دسترس پذیری افراد دارای معلولیت را در بهره گیری از امکانات جامعه آسان می کند. به عنوان نمونه انجام مناسب سازی پارکها و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جهت دسترسی آسان افراد به امکانات موجود از مواردی است که باید به طور مستمر به آن پرداخت و در جهت بهبود آن کوشید. معاون امور عمرانی فرمانداری شیراز با بیان ضرورت فرهنگ سازي در جامعه نسبت به امر مناسب سازی در تمام زمینه ها، عنوان داشت: حس نوع دوستی و انسان دوستی امری بدیهی است و همه ما از نظر شرعی و اخلاقی مکلف به احقاق حقوق توانخواهانی هستیم که در جامعه زندگی می کنند.

بیان دغدغه های موجود توسط مشاوران مناطق یازده گانه در بخش پایانی این جلسه صورت پذیرفت./

انتهای پیام/ مریم زارع