محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

اولین همایش تجلیل از خانواده های فرزند پذیر با نیازهای ویژه با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری،در بهزیستی فارس برگزار گردید:

مدیرکل بهزیستی فارس از برگزاری اولین همایش تجلیل از خانواده های فرزند پذیر با نیازهای ویژه با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس، خانواده های فرزند پذیر با نیازهای ویژه، معاونین بهزیستی فارس و مدیران مراکز خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس؛
حقایقی مدیرکل امور اجتماعی استانداری در این نشست ضمن تقدیر از این خانواده ها گفت: انتقال عاطفی دوسویه و گرمی و صمیمیت از خانواده های فرزند پذیر به فرزندان ،از ایده آل های ما برای مقابله با آسیب های اجتماعی است ، چرا که حل تعارضات اجتماعی با رشد شخصیت و تعالی افراد امکان پذیر است.
حقایقی ارزش هر فرد را در عمل و همت او برشمرد و افزود: شما خانواده‌ها با عمل خود نشان داده‌اید که ارزشمند و بزرگ اندیش هستید.
محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس نیز در این نشست گفت: خانواده های پذیرای فرزند با نیاز ویژه با کرامت و بزرگ منشی با خدا معامله کرده‌اند و با انتخاب فرزندان دارای معلولیت و بیماری برای فرزندخواندگی با جدیت به دنبال برطرف کردن مشکلات این بچه ها هستند، در حالی که این معلولیت و بیماری ها برای آنها سختی های فراوانی داشته است ولی ایمان و قلب بزرگشان باعث شده دست از تلاش برای ساختن آینده ی زیبای این کودکان بر ندارند.
هوشیار در ادامه افزود: سیاست اصلی و بنیادین سازمان بهزیستی تاکید بر برنامه مراقبت در خانواده و زندگی کودکان و نوجوانان در ابتدا و در اولویت در کنار خانواده زیستی و در صورت عدم وجود شرایط و صلاحیت در خانواده زیستی،سپردن سرپرستی آنها به خانواده های جایگزین در قالب فرزندخواندگی ، امین موقت و طرح‌های دیگر است.
تعداد قابل توجهی از فرزندانی که در طول سال به دلیل بی سرپرستی و بد سرپرستی در شیرخوارگاه ها و خانه های کودکان و نوجوانان پذیرش می شوند به دلایل متعدد دچار معلولیت ها و بیماری های مادرزادی یا ژنتیکی هستند و به همین دلیل شانس ورود آنها در خانواده جایگزین نسبت به دیگر کودکان کمتر میباشد، بسیاری از این کودکان در صورت حضور در کانون گرم خانواده می توانند محدودیت‌های ناشی از مشکلات جسمی و روانی را بهبود ببخشند ، همانطور که همیشه بیان شده است معلولیت محدودیت نمیباشد و امکان رشد توانایی ها و پتانسیل های این کودکان در خانواده فراهم خواهد شد.
در همین راستا شرایط سپردن فرزندان با نیازهای ویژه به خانواده ها تسهیل شده است و طی پروسه ای با کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.
تاکنون حدود ۲۰ فرزند با نیاز ویژه به خانواده های متقاضی سپرده شده اند .

قابل ذکر است در این دیدار علاوه بر تجلیل از والدین این کودکان، خانواده ها به بیان نقطه نظرات و چالش های خود در این زمینه پرداختند و علاوه بر حمایت و برکت معنوی ناشی از حضور این فرزندان در خانواده وجود مشکلاتی اعم از در دسترس نبودن و پرهزینه بودن داروهای مورد نیاز این کودکان به خصوص بیماران پروانه ای را بیان کردند و اطلاع رسانی بیشتر به آحاد مردم جهت حمایت و به سرپرستی پذیرفتن از این کودکان را ضروری دانستند.