محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

برگزاری اولین تور رسانه ای همدلی و خدمت|تقدیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از برگزاری تور همدلی توسط بهزیستی فارس

به همت اداره کل بهزیستی فارس اولین تور رسانه ای بازدید همدلی و خدمت بصورت همزمان در سراسر استان با حضور مدیرکل و سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال  بهزیستی فارس ، مدیران عامل  و روسای بانک ها , با هدف بازدید از ۱۵۰ طرح اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی بصورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

حسن شیخ نیا،معاون هماهنگی  امور اقتصادی استانداری فارس در کارگروه اشتغال استانداری از برگزاری تور همدلی و خدمت  توسط بهزیستی فارس تقدیر و تشکر کرد.
 شیخ نیا؛این کار را ارزشمند عنوان نموده و گفت برگزاری این تور  توسط سایر دستگاه ها الگو قرار داده شود و تسری یابد.

مدیر کل بهزیستی فارس نیز در کارگروه اشتغال استانداری فارس به ارائه گزارش در خصوص تسهیلات جز ۴ بند الف و ب و جز ۳ تبصره ۱۸ پرداخت.

همچنین هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در اولین تور رسانه ای همدلی و خدمت که با هدف بازدید از ۱۵۰ طرح اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی به صورت همزمان با در کل استان با حضور روسای بانک ها و روسای بهزیستی شهرستان های  فارس اجرا شد گفت:این بازدید با هدف تعامل، اطمینان ،تسهیل در پرداخت ها ،مسولیت اجتماعی، آشنا شدن و از نزدیک دیدن توانمندی های جامعه هدف و در نهایت و نتیجه هم فکری و هم افزایی در جهت توانمند سازی جامعه هدف برگزارشد.

هوشیار در ادامه آماده سازی شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی را برای دستیابی به استقلال همه جانبه و خصوصاً استقلال اقتصادی ضروری دانست و تصریح کرد: استقلال همه جانبه گروه هدف بهزیستی مرهون کسب شغل پایدار متناسب با شرایط موجود جامعه است.

 او در ادامه به پرداخت  تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان  از محل منابع جز ۳ و ۴ بند (ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲  اشاره کردو.اظهار داشت : همه مددجویان واجد شرایط در حوزه‌های «امور اجتماعی» از قبیل زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها، امور «توان‌بخشی» شامل معلولان، امور «پیشگیری» شامل افراد مبتلا به بیماری اعتیاد که در مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی ترک کرده و پاک شده‌اند و مددجویانی که مدارک فنی و حرفه‌ای معتبر یا جواز کسب دارند، می‌توانند از تسهیلات سازمان بهزیستی استفاده کنند همچنین کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار نمایند نیز مشمول دریافت این مشوق می  شوند.

 تعدادکل کارفرمایان اداره کل بهزیستی فارس او گفت: امروزه در سطح استان بیش از ۹۰۰ کارفرما وجود دارد که حدود ۱۵۰۰  نفر از افراد دارای معلولیت و سایر گروه های هدف را به کارگرفته و ازتسهیلات سازمان بهزیستی استفاده کرده اند.

حمید آزرمی  سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان فارس  نیز در اولین تور رسانه ای همدلی و خدمت گفت:  رسالت  سازمان بهزیستی شامل  خدمت به گروه های هدف متعدد از جمله افراد دارای معلولیت ، کودکان دارای بی سرپرست و بد سرپرست ، زنان سرپرست خانوار و همچنین پیشگیری از معلولیت ،پیشگری از آسیب های اجتماعی و  مداخله و درمان آسیب های اجتماعی در حال فعالیت است.

آزرمی با بیان اینکه  انتها تمام این فعالیت ها توانمند سازی جامعه هدف است ، خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی گروه های هدف خود آموزش به صورت آکادمیک و دانشگاهی را مد نظر قرار داد که امروزه  افراد دارای معلولیت که اقلیت جامعه ما هستند بیشترین قشر تحصیل کرده را تشکیل داده اند و همچنین تمام گروه های هدف ما با تسهیلگری و حمایت های سازمان با کمک مردم و خیرین و همچنین دولت در تمام رشته های تحصیلی ، مهارت های آموزشی و شغلی مددجو وجود دارد.

وی ادامه داد: مددجویان ما در تمام رشته های شغلی دارای بازار کاراز جمله در رشته های صنایع دستی ، مهارت های فنی حرفه ای و… حضور داشته ، تسهیل گری ، آموزش و ایجاد بازار کار در حال انجام می شود.

آزرمی با بیان اینکه بخشی از اشتغال از سوی کارفرمایان انجام می شود، اظهار داشت: مدجویان ما بعد از کسب آموزش و مهارت های لازم بازار کار برای آنها ایجاد و همچنین از سایر شغل ها از جمله مشاغل خانگی حمایت می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان فارس بیان کرد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایان ، حمایت از بخش بیمه ای کارفرمایان از جمله حمایت های سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال است.

وی در خصوص مبلغ  تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به ازای هر نفر گفت: در سال جاری مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر بوده است.

آزرمی ادامه داد: تغییر نگرش در این حوزه و همچنین تغییر نگاه سنتی به افراد دارای معلولیت و گروه های هدف بهزیستی و همچنین با پیگیری های سازمان حوزه اشتغال این افراد تقویت شده است.

وی با بیان اینکه امروزه ناشنوایان، نابینایان و… ما دارای قدرت جسمانی و توانمندی های هستند که افراد معمولی از آنها به دور هستند، اظهار کرد: هرجا که به این افراد اعتماد شده است بهترین خود را ارائه داده اند.

آزرمی در خصوص تور بازدید همدلی و خدمت اعلام نیز گفت:  امروز در راستای ایجاد اعتماد ، ایجاد باورها و نگرش های قویتر در جهت شفاف سازی باتوجه به اینکه  بانک ها نیز بخشی از این بازوی توانمند هستند کارهای بزرگی انجام شده است، این تور بازدید با حضور مسئولان استانی به صورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: بازدید مدیران عامل بانک ها در راستای حمایت از کارفرمایان ، بازدید توانمندی این افراد ، توسعه کسب و کار این افراد ، تقویت و تغییر نگرش و… از جمله اهداف این تور رسانه ای بازدید همدلی و خدمت سازمان بهزیستی  است.

 سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان فارس اعلام کرد : در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای افرادی که خود شغل ایجاد کردند و همچنین به کارفرمایان گروه های هدف بهزیستی پرداخت شده است .

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان نیز کمک هزینه  بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی  به جامعه هدف و کارفرمایان پرداخت شده است و در آینده هدف سازمان افزایش و توسعه در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان و گروه های هدف است.

آزرمی:پرداخت دستمزد (یارانه ارتقای کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان را از جمله مشوق‌های دیگر بهزیستی  در بحث اشتغال عنوان کرد.