محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در شهرک قصر قمشه شیراز

کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس به ریاست مدیر کل بهزیستی فارس و با حضور امام جمعه غرب شیراز , اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری ,معاون و کارشناسان مسئول پیشگیری بهزیستی فارس, و نمایندگان محلی در فرهنگسرای شهرک قصر قمشه شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس گفت جهت اجرایی و عملی شدن طرح محله محور پیشگیری از اعتیاد دومین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در شهرک قصر قمشه برگزار شده است.

هوشیار در ادامه افزود:

در این طرح یک NGO یا گروه محلی و مردم نهاد به بهزیستی معرفی می شود و هوموگرافی آن محله(تعداد افراد,جنسیت,سن,تحصیلات,اولویت ها و امکانات محله) جمع آوری می گردد, در مرحله بعد با هدف اصلی پیشگیری از آسیب ها و پیشگیری از مصرف مواد مخدر با همکاری تمام ادارات و دستگاه های عضو کمیته و بر پایه مردم محوری و با کمک مردم  محله برنامه های پیشگیری از اعتیاد,فرزند پروری,آموزش خانواده,پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله اجرا می گردد.

مدیر کل بهزیستی فارس اظهار داشت سرمایه اصلی مردم محله و دغدغه ایشان برای پیشگیری از آسیب ها در محله است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه غرب شیراز نیز زنده کردن سیره و سبک حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) را در دستگیری از محرومان و نجات انسان ها برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت گروه ها و بسیج محلی قطعا شاهد پیشرفت و اتفاقات مثبت در محلات خواهیم بود.

اثنی عشری معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی فارس هم در این نشست بیان داشت: درمان بیماران معتاد به حفظ سلامت دیگر افراد کمک خواهد کرد,هدف ما از برگزاری جلسات کمیته در محلات این است که نقاط آسیب خیز را مشخص کنیم و پس از اجرای طرح پیشرفت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه نمایندگان شورا و گروه های جهادی محله به بیان چالش ها و نیازمندی های محله قصر قمشه  پرداختند .