محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

در اختتامیه طرح پروژه نویسی اجتماعی با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس مطرح شد:

زهرا اثنی عشری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس از اجرای ۶۵ پروژه اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار و آسیب‌خیز در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۶۵ پروژه در این محلات اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

زهرا اثنی عشری در خصوص ضریب نفوذ خدمات بهزیستی در زمینه آسیب‌ها در سال ۱۴۰۱، با بیان اینکه یکی از رویکردهایی که در پیشگیری اولیه از بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار دارای اهمیت است، رویکرد جامعه‌نگر است، گفت: بر همین اساس سازمان بهزیستی از ۲۰ سال پیش اقدام به ایجاد گروه‌های همیار سلامت اجتماعی و ظرفیت‌سازی محلی برای تقویت مشارکت شهروندی و اجتماعی کرد

او در ادامه افزود: بر همین اساس نیز در ۱۶ شهرستان استان فارس، جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی راه‌اندازی شد؛ در حال حاضر بیش از ۲۶ گروه همیار سلامت اجتماعی در استان فعال هستند که گروه‌ها عمدتاً در محلات با اولویت مناطق کمتر برخوردار، آسیب‌خیز و حاشیه مستقر هستند.

اثنی عشری اظهار داشت: مدت ۳ سال است که از پروژه‌ها استقبال خوبی شده است و مشارکت اجتماعی خوبی در محلات داشتیم. معتقد هستیم بررسی وضعیت محله، نیازسنجی، اولویت‌بندی مسائل و مشکلات و همچنین پروژه‌هایی که قرار است در محلات اجرا شود با حضور مردم و عمدتاً معتمدین محله باشد. این پروژه‌ها نیز بر همین اساس طراحی و تدوین شد و در کارگروه‌های تخصصی استانی و ستاد کشور مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور توسعه پیشگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خروجی کار و نتایج انجام پروژه‌های توسعه و پیشرفت محلات با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۱ به ما نشان داد که ایجاد این ظرفیت (نیروهایی به عنوان تسهیلگر در سراسر استان، مشارکت مردم و ظرفیت‌های ایجاد شده، جلب اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی) می‌تواند در رشد و توسعه محلات و رفع مسائل محله که عمدتاً مسائلی از جنس مسائل اجتماعی هستند، بسیار مؤثر باشد.

از برنامه های اجرا شده در اختتامیه طرح پروژه نوبسی اجتماعی به تصویر کشیدن عملکرد شهرستان های مجری در قالب کلیپ ویدئو، موسیقی سنتی، برگزاری همایش علمی، ادبی، تخصصی با حضور اساتید استانی و شهرستانی عالمگیر و رحیمی و برپایی نمایشگاه عملکرد مجریان طرح پروژه نویسی انظیر مشاغل خانگی ،صنایع دستی و تولیدات خانگی، تقدیر و تشکر از موسسات مجری و تسهیلگران پروژه های منتخب با اهدای لوح تقدیر و بازدید از پروژه های اجتماعی اشتغالزایی ، آموزشی و فرهنگی شهرستان اشاره کرد.