محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

دوره آموزش تخصصی پروژه نویسی اجتماعی ویژه مراکز غیر دولتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی فارس به مدت سه روز برگزار شد.


این دوره با حضور اثنی عشری معاون امور توسعه پیشگیری،عالم گیر کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی،گودرزی کارشناس مسئول مراکز مثبت زندگی ،کدیور کارشناس مسئول همیاران سلامت روان اجتماعی،باقرپور و عباس پور کارشناسان دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تعداد۵۰ نفر از تسهیلگران مراکز غیر دولتی برگزار شد.

یکی از رویکردهایی که در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی بسیار اهمیت دارد رویکرد جامعه نگر است. در سند تحول دولت به صراحت در رابطه با برنامه های مبتنی بر مردم و مردم پایه و مشارکتی تاکیدات زیادی شده است.

دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی معاونت امور توسعه ی پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس ، به منظور استفاده از ظرفیت طرح های پژوهشی اجتماع محور در راستای کاهش آسیبها و ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشبرد ماموریت های سازمانی، انجام طرح پروژه نویسی اجتماعی را به همیاران سلامت روانی اجتماعی ، موسسات پیشگیری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی واگذار نموده است . فرآیند اجرای این طرح شامل بررسی و تحلیل وضعیت محلات، نیازسنجی، اولویت بندی مسائل و مشکلات و همینطور پروژه نویسی اجتماعی محله محور است .
این موضوع با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال ۱۳۹۹ با ۱۱ پروژه و در سال۱۴۰۰ با ۱۷ پروژه اجتماعی با همکاری جمعیت همیاران سلامت روانی استان فارس در محلات کم برخوردار اجرا شد .
برش این طرح در سال جاری ۴۰ پروژه میباشدکه توسط موسسات در محلات پرآسیب استان فارس انجام خواهد شد. ایجاد این ظرفیت (تربیت نیروهایی به عنوان تسهیل گر در سراسر استان فارس)، مشارکت مردم، و جلب اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی در رشد و توسعه محلات و رفع مسائل مربوط به آنها تاثیرگذار خواهد بود.
این رویداد با هدف ایجاد فرصتی فراگیر برای اکثر مراکز فعال در حوزه آسیب های اجتماعی در قالب‌های ارائه ایده‌های خلاقانه برای کنترل آسیب های اجتماعی محلات و مناطق تحت پوشش مراکز را تعریف کرده است. بدین معنا که فعالان و علاقه مندان حوزه اجتماعی که دارای ایده ها و رویکردهای خلاقانه، کارشناسی و بدیع در حوزه پیشگیری و بهبود در حوزه آسیب های اجتماعی هستند می توانند طرح های خود را ارائه نمایند.