محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

طرح نشست صمیمی در ۱۰۰ محله هدف سازمان بهزیستی در استان فارس اجرا شد

دکتر معصومه توکلی مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح ملی نشست صمیمی مسئولین بهزیستی با جامعه هدف با حضور شبکه ای از مسئولین درون و برون سازمانی در بخش دولتی و غیر دولتی در فارس خبر داد و گفت:
با اجرای این برنامه در شهر شیراز , در محلات سعدی و شهرک بهار و دعوت بهزیستی فارس از سایر ارگان های دولتی,نهادهای غیردواتی و گروه های جهادی,شرایط مرتفع نمودن چالش ها و درخواست های جامعه هدف بهزیستی در محلات کم برخوردار با نشست صمیمی و تکیه بر همت جمعی فراهم آمد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
توکلی افزود:تاکید سازمان بهزیستی بر برنامه ریزی خدمات بر اساس مولفه  های جمعیت شناختی و همچنین هم افزایی نیروهای صف و ستاد بهزیستی همراه با سایر دستگاه ها است تا ارایه اعتبارات و خدمات نزدیک به میدان و واقعیت ها استان ها باشد.
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی ظهار داشت: این طرح ملی با هدف تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار در زمینه های اجتماعی،فرهنگی،آموزشی،ورزشی،درمانی در استان های کشور اجرا می شود .
فرهاد سعدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز ضمن حضور در این نشست که در قالب میز ارتباطات مردمی در محله سعدی شیراز برگزار شد بیان داشت: اجرای این طرح ابتکاری از سوی بهزیستی کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای افزایش رضایت‌مندی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و سایر افراد نیازمند و رفع مشکلات آن ها قابل تقدیر است چرا که با اجرای این برنامه مسئولین ضمن حضور در محلات به مرتفع نمودن چالش های جامعه هدف بصورت رو در رو و بدون واسطه می پردازند.
محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی نیز با تیمی متشکل از شورای معاونین,مدیر بهزیستی شیراز و کارشناسان ستادی و شهرستان شیراز در این طرح به پاسخگویی امور مراجعین پرداخت.
هوشیار عنوان کرد:طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخودار کشور به‌منظور حضور میدانی، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان بهزیستی با استقرار میز ارتباطات مردمی در این مناطق و پاسخگویی به نیاز مراجعان با رویکرد محله ‌محوری، حل‌ مساله و ظرفیت ‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردار سراسرکشور اجرا می شود
او در توضیح اجرای این طرح در شیراز گفت:  
  روز سه شنبه دوم آبان در محلات سعدی و شهرک بهار این میز ارتباطات مردمی برگزار شد,در محله سعدی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر جمعا ۲۲۳ نفر مراجعه کننده داشتیم و در شهرک بهار نیز از ساعت ۱۴ الی۱۹ به پاسخگویی و بررسی درخواست ۲۱۹ نفر از مراجعین پرداختیم که شایان ذکر است از این تعداد ۱۱۵ درخواست مربوط به اتباع بیگانه,مابقی  موارد جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی فارس بوده اند. در خواست های ارائه شده توسط مراجعین پس از ثبت مکتوب مورد بررسی قرار گرفته و پس از خاتمه ملاقات هر فرد و در همان محل در سامانه پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی ثبت شده و پیامک کد رهگیری درخواست برای مراجعین ارسال می گردد. 
مدیر کل بهزیستی فارس با  بیان این که در ۶ ماهه گذشته در میز ارتباطات مردمی با حضور مسئولان بهزیستی در سراسر استان  در خواست های بیش از ۳ هزار و ۵۰۰نفر از جامعه هدف پیگیری شده است ,گفت: در میز ارتباطات مردمی  بهزیستی در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری نیزدرخواست های  بیش از ۲هزار نفر از مراجعین بررسی گردید و یک هزار و ۷۳۶ مورد  از درخواست های جامعه هدف بهزیستی فارس به مدت سه روز در سامانه سامد ثبت شد.

او همچنین خاطر نشان کرد این طرح چهارشنبه سوم آبان نیز در شهرستان مرودشت فارس با حضور مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور،شورای معاونین بهزیستی فارس و جمعی از مسئولین این شهرستان اجرا می گردد.
هوشیار در پایان ضمن تشکر از دستگاه ها,نهاد ها و موسسات خیریه ای که با عمل به مسئولیت اجتماعی  در اجرای این طرح با بهزیستی همراه بودند , اظهار داشت: بهزیستی امیدوار است که در کنار دیگر دستگاه‌ها و در نشست‌های رودررو با مردم از آسیب‌های محلات کم‌برخوردار بکاهد و چالش های جامعه هدف را با خرد جمعی مرتفع نماید.