محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

نگهداری ۵۷۰ نفر سالمند در مرکز سالمندان تحت نظارت بهزیستی/تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان

رونمایی از کتاب فرهنگ سالمند و درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی براکلهرست


محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس گفت تاب آوری و مشارکت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان است که با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه های خانواده اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس مدیرکل بهزیستی در نشست روز جهانی سالمندان با بیان اینکه ۵۷۰ نفر سالمند در مراکز سالمندان تحت نظارت بهزیستی فارس نگهداری می شوند گفت 9مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و 7 مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در استان فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند و در حال حاضر بالغ بر ۵۳۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

او با اشاره به تشکیل شورای سالمندان با دستور و نظارت  دکتر ایمانیه استاندار فرهیخته فارس افزود:صدور قطعی کارت منزلت سالمندان، بیمه تکمیلی سالمندان، الزام سازمان ها به اجرای برنامه های اکرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه های اوقات فراغت،غربالگری بیماریهایی از قبیل دمانس، فشار‌خون، شنوایی، بینایی و …. از مصوبات این شورا است و تاکنون در این راستا ۴۵۰۰ کارت منزلت سالمندی جهت سالمندان استان تهیه و توزیع گردیده است.
هوشیار در ادامه با بیان اینکه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است افزود گسترش محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشارکت زنان،آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در خصوص آشنایی با پدیده سالمندی جهت آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبک زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشارکت زنان سالمند می باشد.
مدیر کل بهزیستی فارس, تصویرسازی نقش مثبت و پر برکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راهکارهای مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی مشاور اجرایی مدیر کل بهزیستی فارس نیز  از رونمایی کتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سکوت و دکتر عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی  12 جلد از کتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براکلهرست  در این مراسم با حضور مدیر کل و معاونین بهزیستی , نویسندگان کتب و اساتید دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت با توجه به گسترش جمعیت سالمندی و رو به رشد بودن تعداد سالمندان در دهه های پیش رو نیاز به نگارش کتب به ویژه کتاب هایی با محتوی جدید و متناسب با نیازهای سالمندان در زمینه سالمندی احساس می شود ,سلیم حقیقی با اشاره به نیاز  نگارش کتب با محتوی بهره مندی از تجربیات سالمندان و همچنین کتاب های مرجع جهت رشته های سلامت سالمندی و مراقبت از سالمندان ,ایجاد مناسب سازی محیط شهری جهت سالمندان با همکاری دستگاه های ذیربط را از ضروریات عنوان نمود.   

بازدید از سرای سالمندان,دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیر کل بهزیستی فارس و اعضای شورای معاونین با سالمندان مراکز  از دیگر برنامه های بهزیستی فارس در روز جهانی سالمندان بود.