محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

همایش گرامیداشت مددکاران اجتماعی فارس برگزار شد./ احترام به تنوع از طریق اقدام مشترک اجتماعی شعار سال آینده انجمن مددکاران اجتماعی

همایش گرامیداشت مددکاران اجتماعی فارس با حضور ۴۰۰ نفر از مددکاران اجتماعی از ۷ دستگاه خدمت رسان در حوزه اجتماعی استان و با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس: محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس گفت:مددکاری اجتماعی حرفه ای است مبتنی بر دانش،اصول،ارزش ها و مهارت ها که هدف از آن کمک به افراد جامعه است تا با استفاده از منابع موجود و تکیه بر توان خود به استقلال و احساس رضایت نسبی دست یابند. هوشیار در ادامه با اشاره به خدمات مددکاری اجتماعی بهزیستی فارس اعم از تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۴هزار زن سرپرست خانوار،تحت پوشش‌ قرار دادن بیش از ۶۰۰۰ دانش آموز بی سرپرست و بدسرپرست و ارائه خدمات تلفنی اورژانس ۱۲۳ به ۱۲هزار نفر و خدمات سیار اورژانس به ۶۰۰۰ نفر در نه ماهه سال ۱۴۰۱، گفت :مددکاران باید ضمن توجه به شان و کرامت مددجویان با اجرای سطوح پیشگیری اعم از آگاه سازی ، اطلاع رسانی و عرضه خدمات ؛جامعه ی هدف خود را به سمت بالندگی و توانمندسازی پیش ببرند. دکتر سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و بنیان گذار خدمات اورژانس اجتماعی در کشور ضمن حضور در این همايش گفت: مددکاران باید تحلیل صحیحی از رصد موارد مختلف در جامعه داشته باشند و اصل تنوع را در جامعه مدنظر قرار دهند ،موسوی چلک تصریح کرد در همین راستا شعار انجمن مددکاری اجتماعی ایران برای سال ۱۴۰۲ احترام به تنوع از طریق اقدام مشترک اجتماعی تعیین گردیده است تا با در نظر گرفتن تنوع ،انسجام،همبستگی و عدالت اجتماعی محقق گردد. عبدالعلی شمس رییس انجمن مددکاران اجتماعی استان فارس نیز در این همایش ضمن توضیح اصول مددکاری فردی،گروهی و جامعه ای بر اصل پذیرش فردی در مددکاری تاکید کرد و گفت باید فارغ از جایگاه،سن ،ملیت و.. پذیرای افراد باشیم و جامعه هدف را به سمت خودکفایی پیش ببریم. عبدالرحمن سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس و دبیر برگزاری همایش نیز بیان داشت: این همایش با حضور مددکاران اجتماعی پیشکسوت و برگزیده از بهزیستی فارس،کمیته امداد امام خمینی ، معاونت اجتماعی دادگستری فارس،اداره کل زندان های فارس،دانشگاه علوم پزشکی فارس و با همراهی موسسه خیریه آسمانیان مهربان شهر راز و انجمن مددکاران اجتماعی استان فارس در سالن همایش های شهر شیراز برگزار گردید تا ضمن گرامیداشت خدمات مددکاران اجتماعی، از مددکاران برگزیده دستگاه های اجرایی تجلیل گردد .

انتها|فاطمه رضایی