محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

پویش ملی پیشگیری از خشونت در راستای ترویج رفتار همدلانه

دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد مدیر کل بهزیستی فارس خبر داد:۱۷۶۱۵ مورد تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فارس برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، کشفی نژاد گفت: خشونت خانگی از شایع ترین انواع خشونت است که در حوزه خصوصی اتفاق می افتد و میان افرادی رخ می دهد که به سبب صمیمیت ، ارتباط خونی یا قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند . خشونت های خانوادگی عمدتاً جرم محسوب می شود که در بیشتر موارد ، مردان به زنان روا می دارند ، در ۹ ماه گذشته از سال جاری بیشترین تعداد تماس ها در خصوص اختلافات حاد خانوادگی و بعد از آن کودک آزاری و همسر آزاری بوده است.
در حال حاضر گزارش ها حاکی از بالا بودن آسیبهای اجتماعی ناشی از خشونت های خانگی بدلیل اختلافات حاد خانوادگی ، کودک آزاری،همسر آزاری( مرد – زن ) و خودکشی و….. در استان فارس می باشد.
او در ادامه تاکید کرد:
والدین باید نسبت به رفتار خود و ارتباط با فرزندان خود آگاه و حساس باشند. مهمترین راهکار پیشگیری از خشونت،جدی گرفتن مهارتهای ۱۰ گانه ،علی الخصوص مهارت مدیریت کنترل خشم ؛ مهارتهای ارتباطی بین والد و فرزندی وحل مسئله می باشد،همچنین افزایش تاب آوری و شادمانی برای تک تک اعضای جامعه لازم و ضروری است .
مدیر کل بهزیستی فارس افزود:
خشونت یکی از اختلالات سلامت روانی – اجتماعی است که به عنوان یک مشکل جدی در بهداشت عمومی به شمار می‌آید، به طوری که این مشکل با توجه به بیماری کوئید ۱۹ حادتر گردیده و توجه ویژه‌ای را در سطوح اول و دوم پیشگیری به خود اختصاص داده است.
در راستای ترویج رفتار همدلانه، دفتر پیشگیری از آسیبهای معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس، برنامه های آگاهسازی را به عنوان گامی موثر در راستای جریان سازی اجتماعی به منظور ترویج رفتار همدلانه، به مدت ۱۵ روز از یکم لغایت پانزدهم دی ماه با بهره مندی از مشارکت جمعیت همیاران سلامت روان – اجتماعی و پایگاه های سلامت اجتماعی در سراسر استان در قالب
کارگا ههای آموزشی حضوری و فضای مجازی (جهت پرسنل ادارات مختلف -دانش آموزان و جامعه هدف) ،تهیه بنر، بروشور ؛ پمفلت ، کلیپ ،اینفو گرافی ، موشن گرافی ، پوستر ،مقالات کوتاه ، مصاحبه خبری ، جلسات مشاوره رایگان ،پیام های آموزشی در گروه های فضای مجازی ،مشارکت گیری از ذینفعان محلی و حمایت یابی در راستای کمک به کودکان ونوجوانان در معرض آسیب ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در فضای مجازی با موضوع تاب آوری در بین نوجوانان ، نصب پیامهای شعارهای پیشگیری از خشونت در وسایل نقلیه عمومی ، فراخوان مسابقه با موضوع رفتار همدلانه ، فراخوان مسابقات ورزشی،اجرا می کند.
کشفی نژاد خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه های فوق در نجات روانی جامعه گامی هر چند کوچک اما موثر برداریم .

انتهای پیام/فاطمه رضایی