محمدرضا هوشیار

شعار سال

خبر ویژه

همایش موسسات خیریه شیراز با همکاری بهزیستی فارس و خانه خیرین برگزار شد/ تمامی مراحل صدور مجوز موسسات و مراکز الکترونیکی خواهد شد


محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در همایش موسسات خیریه فارس بر آموزش و مهارت آموزی، پیوست مذهبی و فرهنگی،ترویج مسئولیت اجتماعی توسط خیریه ها تاکید کرد و گفت جهت گیری سیاسی و موازی کاری در امور خیریه ها وجود نداشته باشد.
هوشیار افزود :تعدد مراجع صدور پروانه موسسات خیریه نظارت ها را با مشکل روبرو می کند لذا تشکیل کمیته صدور پروانه ها نیز ضروری است.
مدیرکل بهزیستی فارس از خیرین خواست سخاوتمندی را به نسل های بعد انتقال دهند ،جلسات هم اندیشی برگزار کنند و اطمینان و اعتماد مردم به خیریه ها و قضاوت خیریه ها را فاکتور اساسی رشد خیریه ها در نظر بگیرند.
علیرضا بال افکن سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی،مشارکت ها و توانمندسازی بهزیستی فارس در همایش خیرین از الکترونیکی شدن تمامی مراحل صدور مجوز مراکز و موسسات خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و تولیت سلامت اجتماعی را به عهده دارد، بیش از ۱۵۶ فعالیت بر عهده این سازمان است و معاونت مشارکتها خروجی تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی است چرا که اگر اشتغال و مسکن را برای مددجویان فراهم کنیم، توانمندسازی جامعه هدف عملی خواهد شد.
دفتر موسسات و مراکز غیردولتی درگاه خدمات بهزیستی است و اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت مجوز از بهزیستی بخشی از خدمات بهزیستی را به صورت خصوصی ارائه می دهند.
بال افکن اظهار داشت: تا کنون برای ۸۰۶ مرکز در حوزه‌های تخصصی مجوز صادر کرده‌ایم ،۴۰۶ موسسه غیردولتی و ۲۸۴ خیریه در سطح استان داریم که بخش عمده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند، او در ادامه تصریح کرد:صدور مجوز و تمدید مجوز مراکز من بعد به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت و حداکثر در مدت زمان سه ماه پروسه صدور کامل مجوز انجام خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت ها و توانمندسازی در خصوص اشتغال هم گفت :در حوزه اشتغال جامعه هدف اولین استانی هستیم که علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی، ۶میلیارد اعتبارات سایر استان‌ها را نیز جذب کرده‌ایم و جشن جذب کامل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را با حضور صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی کشور برگزار نموده ایم.
بال الکن افزود: کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کنند از تسهیلات کم بهره،مشوق های بیمه، و هزینه جبران کارایی برخوردار خواهند شد.
او با اشاره به تشکیل مجمع خیرین فارس گفت مجمع خیرین با مشارکت خیرین فارس تشکیل شده است امید است با عضویت و همکاری همه خیرین نیک اندیش موانع فعالیت خیرین را رفع کنیم.
شمس مدیرعامل خانه خیرین نیز در این همایش گفت به عنوان سرمایه اجتماعی و کسانی که دغدغه مردم را داریم به میدان آمده ایم امروز همه ما در برابر آحاد مردم مسئول هستیم ، تزریق امید به زندگی و نشاط اجتماعی به جامعه از وظایف خیریه هاست.
مدیرعامل خانه خیرین افزود: باید دوره های آموزشی برای موسسات خیریه برگزار شود تا مددکاری اجتماعی گروهی را آموزش بدهیم و خیریه ها با برگزاری دوره های گروه درمانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنند. مدیرعامل خانه خیرین افزود موسسات خیریه به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات پیش بروند و دز موازی کاری پرهیز نمایند.